Connect with us

Institucije

Filmska pismenost je osnovna, a medijski izazovi su svakodnevni – zanimljiva edukacija u POU Krapina

Danas, 22. veljače 2024. godine se u Pučkom otvorenom učilištu Krapina, u suorganizaciji Hrvatskog audiovizualnog centra održava edukacija FILMSKA PISMENOST – ispred i iza ekrana. 

Filmska pismenost je sposobnost razumijevanja, analize i interpretacije filmskog jezika i specifičnih obilježja filma kao umjetnosti i medija, kinematografije kao kulturne, socijalne i komunikacijske činjenice te drugih pojmova i fenomena koji su predmet proučavanja filmološke znanosti općenito.

Grozdana Pavlović, ravnateljica POU Krapina objasnila je da se radi se o edukaciji koju su u suradnji s HAVC-om organizirali za nastavnike i učitelje osnovnih škola s područja Krapinsko-zagorske županije.

-Cilj je kontinuirana provedba aktivnosti vezanih na razvoj filmske publike svih kategorija s naglaskom na filmsko obrazovanje djece i mladih prvenstveno kroz program audiovizualnog opismenjavanja djece i mladih, popularizaciju hrvatskog i europskog filma te promociji filmske pismenosti, ali i promociji kulture gledanja filmova u kinu općenito. S tim u vezi provodit ćemo aktivnosti na edukaciji o filmskog pismenosti nastavnika razredne nastave i profesora hrvatskog jezika u suradnji sa HAVC-om s kojima smo ostvarili dobru suradnju, organizirajući stručna predavanja i radionice-naglasila je Pavlović.

Da je medijska pismenost više prisutna u medijima, što je i razumljivo jer smo u takvom vremenu istaknula je Ingrid Padjen Đurić , savjetnica iz Hrvatskog audiovizualnog centra.

-Filmska pismenost više se oslanja na umjetnost, ona ide uz glazbenu i likovnu
umjetnost, ona ima svoju metodiku i svoje početke, čak i u obrazovnom sustavu još od 60-tih godina. Bavi se razvijanjem kritičnog mišljenja, umjetničkih sadržaja i pripremanjem djece i mladih na svakodnevni život i razvijanje humanizmaobjasnila je Padjen Đurić, te dodala kako Hrvatski audiovizualni centar u zadnje dvije godine intenzivno razvija upravo filmsku pismenost.

-Osim što podržavamo sve festivale za djecu i za mlade, napravili smo posebnu web
stranicu upravo kako bi razvijali tu pismenost sa svim potrebnim sadržajem
da opravdamo i olakšamo rad odgojno-obrazovnih djelatnika na svim razinama. Isto tako radimo edukacije, seminare, predavanja, radionice svih vrsta, kao za učenike tako i za profesore i učitelje baš kao danas- rekla je Padjen Đurić.

Istaknula je još kako se zalažu za to da film baš kao i 1960. godine bude samostalan predmet u školama zbog glazbene i likovne umjetnosti jer film to i je, ali da žele i djelovati u ovom sadašnjem vremenu, u postojećim kurikuluma Hrvatskog jezika da se profesori malo ojačaju, i da te filmske sadržaje mogu kvalitetnije obrađivati s djecom.

Gordana Kučinić, voditeljica Aktiva učitelja Hrvatskog jezika KZŽ i nastavnica u OŠ August Cesarec naglasila je da je svaka edukacija o medijskoj pismenosti iznimno važna za učitelje koji predaju Hrvatski jezik, ali i za učitelje razredne nastave zato što su mediji danas sve prisutniji.

-Mi zapravo trebamo biti u korak sa svim što se događa i odgovarati na izazove koji se pred nas kao učitelje podstavljaju. Djeca su danas jako zaokupljena novim medijskim sadržajima i tu je upravo onaj izazov za nas učitelje da ih kroz medijsko opismenjavanje uvedemo u prepoznavanje sadržaja i kritički odnos prema njima kroz jedan kontinuirani medijski odgoj. Za prepoznavanje kvalitete u području medija nama je važno da djeca razlikuju popularnu kulturu od onoga što zovemo umjetničkim djelima. Ta diskrepancija postoji u književnosti, a postoji i u medijskoj pismenosti, odnosno u području filma i drugim područjima medijske pismenosti- rekla je Kučinić.

Jasna Leljak, učiteljica Hrvatskog jezika u OŠ Ljudevit Gaj Krapina je kazala kako učenici film smatraju zabavom, zbog čega joj je drago da je ovako nešto stavljeno na nivo županijskog aktiva učitelja Hrvatskog jezika.

Sudionici će se na edukaciji upoznati sa teorijskim uporištima o filmskoj pismenosti, dobiti praktične primjere aktivnosti za razvoj filmske pismenosti učenika mlađih i starijih razreda osnovne škole te smjernice razvoja filmske pismenosti u okviru nastavnog predmeta Hrvatski jezik.

tleljak/zip.com.hr 22.02.2024.

Continue Reading

Aktualno