Najave i događanja

LIDERI TURISTIČKE POLITIKE NA KONFERENCIJI TURIZAM 365

Najveća međunarodna turistička konferencija o cjelogodišnjem turizmu u Hrvatskoj, TOURIZAM 365 – inovativno i otporno održala se u utorak, 20. rujna 2022. u Termama Tuhelj uz virtualni prijenos.

Na Konferenciji sudjeluje 25 govornika iz Hrvatske, Francuske, Engleske, Kanade i Amerike te iznose svoja iskustva o promjenama u turizmu.

Ivana Kolar, konzultantica i organizatorica konferencije TOURISM 365 istaknula je da je konferencija okupila lidere turističke politike velikih kompanija i malih poduzetnika, koji će kroz svoje priče odrediti budući smjer razvoja turizma: “Kroz sve ove negativne vijesti koje slušamo ipak se do nas probijaju pozitivne informacije da je sezona ove godine i u Hrvatskoj i Europi uspješna i da se turizam vraća na velika vrata. Pokazali smo da je otporan, a sad je na nama da pokažemo da je i inovativan. Danas ćemo razgovarati o tome kako stvarati inovativan, uspješan turizam. Tržište se u posljednjih nekoliko godina izrazito promijenilo. Došli su neki novi trendovi i gosti imaju neke nove preferencije. Diskutirat ćemo o tome koliko smo mi spremni prilagoditi se tome i promijeniti svoju ponudu, odgovoriti na te nove izazove,” – rekla je Kolar te najavila sudjelovanje 25 govornika iz Hrvatske, Francuske, Engleske, Kanade i Amerike, koji će razmijeniti svoja iskustva o promjenama u turizmu. Najavila je i inspirativno predavanje o resortu na sjeveru Kanade gdje razvijaju odgovorno održivo poslovanje i planiraju 7 sezona unaprijed.

Robert Pende iz Ministarstva turizma i sporta napomenuo je da je svakako cilj kojem Hrvatska teži produljenje turističke sezone i kako sadržaji koji su vezani uz zdravstveni turizam, definitivno su jedan od odgovora na pitanje kako učiniti turističku godinu intenzivnijom i kako bolje popuniti postojeće kapacitete: “Nadamo se da će ova konferencija dati dio odgovora na to pitanje. To nije sigurno nešto što će se dogoditi u godinu dvije, to je proces koji zahtijeva doista interdisciplinarni pristup, kako Hrvatsku učiniti ne isključivo ljetnom turističkom destinacijom“.

Potpredsjednik Odbora za promet i turizam u Europskom parlamentu István Ujhelyi naglasio je da nakon pandemije COVID-a trebamo bolji i jači europski lobi za turističku industriju: “Trebamo vrlo jak mehanizam kriznog menadžmenta na razini Europe, što znači da trebamo novac da podupremo turističku industriju. U Hrvatskoj je tisuće ljudi koji rade u privatnom sektoru i oni također trebaju našu potporu u krizi, ekonomskoj ili, primjerice, covid krizi, stoga trebamo neku vrstu budžeta za turizam na europskoj razini. Moramo misliti na budućnost” – istaknuo je Ujhelyi.

Suzane Kraus-Winkler, državna tajnica za turizam Republike Austrije, koja ima više od 40 godina praktičnog iskustva u turizmu veseli se razmjeni iskustava i prijedlozima kojim inovacijama raditi još uspješnije na razvijanju turističkih destinacija, a sve u cilju privlačenja turista na dolazak u destinaciju tijekom cijele godine.

Konferenciji je prisustvovala i Helena Matuša, direktorica Poduzetničkog centra KZŽ , koja je u ime krapinsko – zagorskog župana Željka Kolara poželjela dobrodošlicu i tom prilikom naglasila kako je KZŽ najsnažniji županija u kontinentalnom turizmu i da brojke rastu iz godine u godinu. Turizam je pred velikim izazovima prema riječima Matuše i konstantno treba pratiti trendove koji se pojavljuju kod posjetitelja. Jedna od glavnih značajki je da se turisti žele osjećati sigurno i da posjetitelja treba ponuditi uvijek nešto novo. Zaključila je da KZŽ prati trendove i spremna je odgovoriti na sve izazove i želje gostiju.

Goran Đurović, ministar turizma Republike Crne Gore izrazio je zadovoljstvo što ima priliku razmijeniti iskustva s kolegama iz mnogih zemalja: “Ima dosta toga što veže Hrvatsku i Crnu Goru. Imamo jednu divnu obalu i mislim da se tu krije strašan potencijal za razvoj, ali i za suradnju. Imamo prijedloge da ubrzamo možda prolaz na našim graničnim prijelazima jer mislim da je to značajno, kako za Crnu Goru tako i za dubrovačku regiju, a s druge strane trebalo razmišljati o tome da kreiramo neku zajedničku ponudu za tržišta kao što su recimo kinesko i azijska društva koja se ne zadovoljavaju jednom destinacijom” – rekao je Đurović.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristijan Staničić istaknuo je kako se već pripremaju turističke aktivnosti za sljedeću turističku godinu što se prije svega odnosi na promociju kako bi se zadržala pozicija Hrvatske na turističkim tržištima: “Možemo reći da smo se nekako vratili na one staze prije pandemije. Naravno puno će važniji biti efekt financijskih prihoda odnosno onog što ćemo uprihodovati na kraju godine. S druge strane stavlja pred nas nove okvire i izazove u smislu održivosti turizma i naših turističkih destinacija i u tom smislu i promocije na turističkom tržištu i što Hrvatska može ponuditi u odnosu na konkurenciju u smislu te održivosti i same kvalitete, raznolikosti, brige za okoliš, brige za domicilno stanovništvo koje i živi i bavi se turizmom, ali i korištenjem resursa koji su potrebni da bismo bili danas konkurenta turistička destinacija,  – između ostalog naglasio je Staničić.

sleljak/zip.com.hr 20.09.2022.

Aktualno

Exit mobile version