U Podčetrtku se danas, 17. listopada održao sastanak vezan za revitalizaciju pruge L 102 Savski Marof-Kumrovec-Državna granica. Problematika je to o kojoj se priča već 24 godine.
Inicijatori sastanka su načelnik Podčetrtka Peter Misja i Robert Šplajt, načelnik Kumrovca, a prisustvovali su svi načelnici s obje strane granice.
Kako je ova pruga bitna ne samo za Kumrovec, nego za cijeli sutlanski kraj rekao je načelnik Kumrovca Robert Šplajt.
-Od kada je ukinuta imamo jako lošu demagrafsku sliku i sve više ljudi odlazi zbog nedostatka javnog prijevoza. Svi smo bili vezani za prugu, za rad i školovanje u Zagrebu, a od kada nema pruge, sve to je puno lošije. Gospodarski smo se isto tako dosta unazadili jer nam nisu došle veće investicije jer nemamo kvalitetnog prijavoza-rekao je Šplaj istaknuvši kako je to pruga koja svima puno znači i koja će , ne samo pomoći demografskoj slici, nego i će pomoći i razvoju gospodarstva te turizma.
-Ta inicijativa počela je prije 24 godine i tada su govorili da će se pitanje kumrovečke pruge riješiti kada uđemo u Schengen. Prošle su već dvije godine, pomaknuli smo se s mrtve točke jer idemo u pripremu dokumentacije, pripremamo se za revitalizaciju same pruge. Nadamo se da ćemo naći zajednički jezik i da to neće ostati samo na papiru-rekao je Šplajt napomenuvši kako je održan zaista kvalitetan sastanak gdje je izneseno rješenje problema.
Načelnik Podčetrtka Peter Misja ističe kako je i za njih ta veza s Zagrebom vrlo bitna.
-Mogu reći da se mjesta koja su povezana željezničkom infrastrukturom razvijaju na svim područjima-rekao je Misja dodavši kako su dobili pismo iz Ministarstva gdje spominju probleme s granicom.
-Na to ćemo odgovoriti i pokušat ćemo dogovoriti sastanke. Vjerujem da u 21. stoljeću po rješavanju svih Schengenskih problema o tome ne bi trebali pričati, a čak i ako nešto nije još riješeno, to će se riješiti-kazao je Misja te poručio kako će Općina Podčetrtek dati sve od sebe da se potencijalni problemi riješe.
Da je ovo prvi puta da se poduzimaju konkretni koraci rekao je župan KZŽ Željko Kolar.
-Imamo odgovor od direktora HŽ infrastrukture da je 3,5 milijuna eura osigurano za projektnu dokumentaciju-rekao je župan dodavši kako je predložio da obje strane odmah krenu u dogovore.
-Ako postoji dobra volje i želja, onda se to može riješiti bez većih problema sa jednim ugovorom koji će kontrolirati odnose na toj pruzi. Hrvatska i Slovenija su prijateljske zemlje i ne vidim da bi tu bilo problema. Tok rijeke Sutle je neka privremena granična crta. Ako se moglo to dogovoriti i ako se prilagodilo upravljanje granicom, takav isti pristup treba napraviti i za prugu-rekao je Kolar naglasivši kako od početka treba govoriti o pruzi Savski Marof, Kumrovec, preko Zagorskih Sela.
Osvrnuo se i na potencijalne probleme prelaska pruge preko granice.
-Mi smo bili jedna država i nismo gradili prema republičkim granicama, nego kako je najpraktičnije i najprofesionalnije napraviti i da koristi svim ljudima. Ta pruga je koristila ljudima i u Hrvatskoj i u Sloveniji-rekao je župan Kolar.
Predsjednik uprave HŽ infrastrukture, Ivan Kršić napomenuo je kako je HŽ infrastruktura sukladno prijašnjim dogovorima pripremila natječaj za izradu dokumentacije za modernizaciju pruge Savski Marof-Kumrovec-Državna granica.
-Do kraja ovog mjeseca će taj natječaj izaći van, nakon što se studijska dokumentacija izradi, pristupit ćemo izradi projektne dokumentacije za revitalizaciju te pruge. Pruga je po mojim informacijama zatvorena od 2000. godine, prije toga je tom prugom prometovalo oko pet pari putničkih vlakova s jednim do dva vagona-rekao je Kršić spomenuvši kako je bilo inicijativa da bi se pruga obnovila, no HŽ infrastruktura je tu prugu obišla sa svojim stručnim službama i zbog dotrajalosti je zaključeno da to nije moguće, nego da se mora ići na kompletnu rekonstrukciju.
-Teško je reći koliko će koštati sve skupa. Osigurana su sredstva za izradu studijske prometne dokumentacije iz kredita, tu je predviđeno oko 3.5 milijuna eura. Nakon što se odabere najoptimalnija varijanta, onda ćemo dati procjenu koliko bi to koštalo-pojasnio je Kršić dodavši kako je njima samo potreban sporazum da smiju na području Slovenije raditi zahvate u smislu građenja, održavanja i svega što se tiče pruge.
Da je ova pruga dio strateških prioriteta rekao je državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Žarko Tušek.
-Ona je dio našeg kataloga ključnih projekata koji su sa pozicije revitalizacije željezničke infrastrukture definirani kroz zajam i ona će se sigurno u nekom obliku graditi. Naravno, tu postoje određeni izazovi, prije svega izazovi granice, međudržavni izazovi koje treba iskomunicirati prije nego počnu građevinski radovi-rekao je Tušek napomenuvši kako su svi suglasni oko toga koliko je ta pruga potrebna za život ovog dijela ljudi, stanovnika i Republike Slovenije.
Svi sudionici sastanka nadaju se kako bi do 2030. godine projekt kumrovečke pruge mogao biti riješen, no i dalje su sumnjičavi.
mstužić/zip.com.hr 17.10.2024.