Iz HŽ infrastrukture javljaju kako će, zbog obnove desni kolosijek na dionici Zagreb Glavni kolodvor – Zagreb Zapadni kolodvor bit će zatvoren za promet od 1. veljače 2024. u 3.50 sati do 1. ožujka 2024. u 23.59 sati.
Ostali vlakovi vozit će jednim kolosijekom na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Zagreb Zapadni kolodvor i obratno te se očekuju znatna kašnjenja pojedinih vlakova. U stajalištu Kustošija za ulazak i izlazak putnika koristit će se peron na lijevom (južnom) kolosijeku.
Posebne regulacije prometa usklađene su s dinamikom izvođenja radova i planirane su povremeno, sve do završetka radova, a što se očekuje sredinom ove godine. Iz HŽ infrastrukture ispričavaju se putnicima i mole za razumijevanje.
Ukratko o projektu
Projekt „Modernizacija dionice Zagreb Kustošija – Zagreb Zapadni kolodvor – Zagreb Glavni kolodvor“ provodi se na kratkoj, ali jednoj od najprometnijih dionica u Hrvatskoj koja se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2 i kojom na dan prođe oko 150 vlakova. Pružna dionica duga 3,5 km iznimno je važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz.
Obnova navedene dionice počinje od stajališta Kustošija, koje je obnovljeno 2022. godine, pa do ulaza u Zagreb Glavni kolodvor (isključivo).
Radovi obuhvaćaju: cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, što uključuje obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na području Zagreb Zapadnog kolodvora; sanaciju mostova i izgradnju propusta; izgradnju uređenih površina za pristup putnika; radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima; obnovu kolničke konstrukcije na željezničko-cestovnim prijelazima „Vodovodna“ i „Republike Austrije“ te obnovu i zamjenu dijela sustava kontaktne mreže.
Procijenjena je vrijednost projekta 29,2 milijuna eura, a sredstva su u cijelosti osigurana iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Radove izvodi tvrtka Swietelsky d.o.o.
Po završetku radova na projektu vlakovi će tom dionicom moći prometovati brzinom do 120 km/h, podignut će se razina sigurnosti i interoperabilnost, a povećat će se propusna moć pruge i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu.