Od danas, 02. listopada je na relaciji Zabok – Krapina – Đurmanec u prometu novi dizel-motorni vlak serije 7023.
Riječ je o vlaku koji će voziti kao redovni vlak br. 3118, s polaskom iz Zaboka u 8.48 sati, dolaskom u Krapinu u 9.10 sati te u Đurmanec u 9.19 sati.
Svečano puštanje u promet održano je jutros u kolodvoru Zabok, a vrijedi istaknuti kako je ovo već drugi novi vlak koji je u promet pušten na zagorskom području ove godine – prvi je počeo voziti u ožujku na relaciji Zabok – Krapina – Đurmanec – Hromec i obrnuto.
Uvođenjem dodatnog vlaka, većina linija radnim danom na spomenutoj pruzi bit će pokrivena novim dizel-motornim garniturama.
Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek rekao je kako je posebno veselje što se na zagorske pruge pušta još jedan ovakav vlak.

-Riječ je o još jednoj velikoj investiciji koja pojačava standard putovanja željezničkim prijevozom na području Krapinsko-zagorske županije-rekao je spomenuvši kako bi se ovakve investicije trebale komunicirati s javnošću.
Dodao je kako su one dio sveobuhvatnog paketa investiranja u željeznički sektor.
–Samo u ovom trenutku je aktivnih milijun i pol eura investicija u željeznicu diljem Hrvatske, što većih, a što manjih projekata. Poseban naglasak je na kvaliteti usluge i prijevoza-kazao je Tušek rekavši kako je dogovoreno još 13 novih vlakova uz šest vlakova elektrodizelskih hibridnih vlakova koji će spajati Dalmaciju i kontinentalnu Hrvatsku i još dva dodatna vlaka.
-Posebno me veseli da na razini uprave za željeznički promet i infrastrukturu u okviru Ministarstva, na razini HŽ putničkog prijevoza i kompanijom Končar pripremamo i nove projekte nabave i naručivanja vlakova-kazao je državni tajnik te napomenuo kako će to biti najveća nabava vlakova u novijoj hrvatskoj povijesti.
Kreće se i s noćnim vlakovima, a neki od njih prometovat će i u Zagorju.
Kako je posebno zadovoljstvo pustiti nove vlakove u promet rekao je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.

-Značajno podižemo kvalitetu usluge na ovom području. Naime, Krapinsko-zagorska županije godišnje otpremi oko dva milijuna putnika. Riječ je o izuzetno frekventnom području, stanovništvo koristi vlakove i zaslužuju nove, moderne i visoko komforne vlakove-rekao je Ukić napomenuvši kako ovaj vlak ima karakteristike najmodernijih vlakova koji postoje u Europi.
Dizel-motorni vlak serije 7023 ima 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata, rampama za osobe u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, modernim audio-vizualnim sustavom za informiranje putnika, videonadzorom te besplatnim bežičnim internetom. Vlak postiže maksimalnu brzinu od 120 km/h.
-Želja nam je dovesti još vlakova na području cijele Hrvatske, pogotovo na ovaj dio. Između Zaboka, Krapine i Đurmanca pokrivamo oko 37 linija. Naravno da ovi vlakovi neće uspjet pokriti sve, nego njih oko 28, a ostale linije pokrivat će stariji vlakovi-kazao je Ukić.
Dio starijih, plavih vlakova koji su prometovali od Zaboka prema Krapini vozit će na dionici od Zaboka prema Donjoj Stubici.
-Krajem 2027. i početkom 2028. očekujemo isporuku novih elektro-baterijskih vlakova čime ćemo zaokružiti priču na ovom području što se tiče novih vlakova-kazao je Ukić.
Gradonačelnica Zaboka, Valentina Đurek istaknula je važnost uvođenja novih vlakova.

-Ovo je od izuzetne važnosti nama Zabočanima, ali i svim Zagorcima. Vezani smo za vlak, bilo radi odlaska na posao ili školovanja. Sve više djece nam iz Zagrebačke županije i grada Zagreba dolazi u Zabok na školovanje. Samo u SŠ Zabok imamo 90ak djece koja dolaze iz Zagreba u školu-istaknula je Đurek.
Dodala je kako joj je posebno drago što je prepoznata inicijativa vezana za uvođenje noćnih vlakova na relaciji Zagreb-Zabok koju su podržali Grad Zabok, Općina Veliko Trgovišće i Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu.
Probne noćne vožnje, odnosno pilot projekt kreće 11. listopada.
Da je ovo primjer kako bi se u Hrvatskoj trebalo funkcionirati, kazao je župan KZŽ Željko Kolar.

-Imamo jedan sjajan investicijski ciklus gdje gotov proizvod dobivamo od domaćeg poduzeća i pokazujemo da možemo pratiti najnovije trendove i tehnologije što je izuzetno bitno i za gospodarstvo Hrvatske-rekao je Kolar napomenuvši kako ljudi su ljudi u Zagorju izuzetno vezani za vlak i imaju naviku koristiti taj način prijevoza.
Istaknuo je kako svako ulaganje u nove vlakove podiže standard i udobnost putovanja te privlači nove putnike.
–Izuzetno je bitno i što smo se spojili sa Slovenijom i željezničkim prijevozom došli do Rogaca. Posebno me raduje što su najavljene i nove investicije u idućih nekoliko godina, što znači da se dugoročno planira-napomenuo je župan.
Dodao je kako HŽ infrastruktura svojim investicijama mora pratiti investicije HŽ putničkog prijevoza kako bi se u jednoj sinergiji podigla kompletna usluga na višu razinu.
-Brzina prometovanja vlakova je izuzetno bitna. Ona je jedna od velikih razloga zbog kojih se ljudi odluče na putovanje vlakom-zaključio je Kolar.
Igor Jagodić, član uprave Končar električna vozila naglasio je kako je ovo ogroman uspjeh za Končar.

-Mi koji smo ovo vozilo osmislili, razvili, proizveli i koji ćemo ga pratiti izuzetno smo ponosno. No, ovo je samo jedan dio priče. Uz nas je radio cijeli niz Končarovih poduzeća koji su razvijali vitalne komponente za pogon vozila, što je najkompleksniji dio-kazao je član uprave naglasivši kako je u proizvodnji sudjelovao cijeli niz poduzeća diljem Hrvatske.
-Primarna karakteristika vlaka je da može voziti po svim prugama u Hrvatskoj-elektrificiranim i neelektrificiranim. Vlak ima sav nužan luksuz za putnike, ali i strojovođe-rekao je član uprave Končara.
Naveo je kako je riječ o iznimno modernom vozilu.
Uvođenjem novih vlakova na zagorskoj pruzi povećava se kvaliteta prijevozne usluge, pouzdanost i raspoloživost vozila, a ujedno se doprinosi i smanjenju onečišćenja okoliša.