Connect with us

Društvo

Hrvati ujedinjeni-sprema se veliki bojkot protiv rasta cijena hrane

U Hrvatskoj se 24. siječnja 2025. godine planira organizirati masovan bojkot, usmjeren na visoke cijene prehrambenih proizvoda.

Poziv je jasan: taj dan nitko ne smije kupiti ništa, baš ništa. Organizatori pozivaju građane da se za ovaj dan osiguraju kao da je nedjelja, pripreme hranu i osnovne potrepštine unaprijed, kako bi mogli odoljeti iskušenju kupovine.

Ovaj bojkot nije samo simbolični čin nezadovoljstva, već poziv na akciju u trenutku kada cijene hrane u Hrvatskoj bilježe nevjerojatan rast, što ima dubok utjecaj na kućne budžete. Iako razlike u ekonomijama nisu zanemarive, ideja da se udruže građani i izvrše pritisak na trgovačke lance i vlasti što može rezultirati konkretnim promjenama. Glavni cilj je pokazati trgovcima i vlastima da je potrošač ujedinjen i sposoban oblikovati tržište, barem na jedan dan.

Premda situacija u UK-u i Hrvatskoj nije identična, slične akcije bojkotiranja su imale značajan utjecaj na tržište. Na primjer, bojkot goriva u Velikoj Britaniji doveo je do smanjenja cijena za 15 p po litri i povećanja plaća radnicima u sektoru za 100 funti mjesečno. Ove promjene nisu nastale preko noći, ali su bile rezultat konkretne akcije građana koji su odlučili poduzeti nešto.

Jedan od ključnih razloga zašto je ovaj bojkot važan jest da pruža priliku za konkretnu akciju, a ne samo pasivno čekanje političkih promjena ili bolje ekonomske situacije. Ako i samo 10% ljudi u zemlji odluči podržati ovaj bojkot, stvorit će se značajan pritisak na trgovinske lance, koji bi mogli osjetiti gubitak prihoda za taj jedan dan. Iako se možda čini da jedan dan bez kupovine neće napraviti veliku promjenu, trgovci i vlasnici lanaca svakako neće ignorirati takav gubitak.

Za građane, bojkot ovog tipa ne znači stvaranje dugoročnih problema. Dapače, oni neće izgubiti ništa – neće imati izdatke, ali će poslati jasnu poruku. Trgovine, pak, mogu osjetiti izravne financijske posljedice, a vlasti možda budu prisiljene na konkretnije korake prema smanjenju cijena ili poboljšanju životnog standarda.

Iako mnogi možda misle da jedna osoba ili mala grupa ne može promijeniti ništa, povijest nas podsjeća da su veliki pomaci počeli malim, često jednostavnim akcijama. Dovoljno je da se dio populacije uključi u ovaj bojkot i da se vidi stvarni utjecaj na tržište.

Bojkot 24. siječnja može biti prvi korak prema velikim promjenama u Hrvatskoj. Na taj dan potrošači se imaju priliku ujediniti i pokazati da imaju moć. Taj jedan dan može imati dugoročne efekte – na tržište, na trgovce, na vlasti.

zip.com.hr 20.01.2025.

Continue Reading

Aktualno