Anđelko Švaljek, dugogodišnji direktor RGNC grupe, bivše Regeneracije, ne skriva ponos zbog naslijeđa i budućnosti tvrtke koja već desetljećima posluje u području reciklaže tekstila i pretvorbe industrijskog nasljeđa u suvremene prostore.
S njim smo razgovarali o održivosti, izazovima poslovanja u današnjem kontekstu i zašto vjeruje da je društvena odgovornost više od trenda – to je temelj poslovanja.
ZIP portal: Gospodine Švaljek, kako biste definirali važnost održivosti u poslovanju?
Anđelko Švaljek: Održivost je ključna na tri razine – osobnoj, poslovnoj i društvenoj. Povezujem je s dugovječnošću, s načinom na koji radimo, kako se ponašamo i što ostavljamo iza sebe. Nije to marketinški trik, nego način života i rada.
ZIP portal: Kada je RGNC grupa formalno krenula putem održivosti?
Švaljek: Prije desetak godina. Na jednoj konferenciji u Opatiji predstavili smo program EKO EKO, fokusiran na recikliranje tekstilnog otpada. Tada sam prvi put čuo definiciju koju i danas citiram: održivost nije donacija ni sponzorstvo – to je način kako zarađujemo da bismo mogli donirati. To je postao naš poslovni kompas.
ZIP portal: Kako je evoluiralo poslovanje tvrtke u kontekstu reciklaže?
Švaljek: Naš posao je reciklaža – to je temelj osnutka firme još 1954. godine. Već 1968. počeli smo s preradom tekstila. Uoči ulaska Hrvatske u EU, 2012., definirali smo reciklažu kao strateški pravac. Danas izrađujemo proizvode isključivo iz recikliranih materijala, koji su i sami ponovno reciklabilni. Ponosni smo i na proizvodnju tepiha od lokalne vune – ručno rađeni, izdržljivi i visokovrijedni.
ZIP portal: Imate i zanimljive projekte u transformaciji prostora?
Švaljek: Da, pretvaramo stare industrijske zgrade u urbane centre. Primjer je ReGarden – prostor od 1.000 kvadrata koji smo uredili u suradnji s Gradom Zabokom. Tamo nema betona – samo palete, drvo, zelene površine, urbani vrt i zona za street workout. U budućnosti želimo graditi pametno – s lokalnim izvođačima, fotonaponskim sustavima i skupljanjem kišnice.
ZIP portal: Što je najveći izazov održivog poslovanja?
Švaljek: Najveći izazov je ostati ustrajan. Nije to uvijek isplativo, ali to nije razlog da odustanemo. Uvoz novozelandske vune zamijenili smo srpskom – jer je logistički i ekološki prihvatljivije. Kvalitetu i dizajn smo zadržali. To je ponos, nije kalkulacija.
ZIP portal: Koju biste poruku poslali mladima i budućim poduzetnicima koji tek kreću, a žele raditi održivo?
Anđelko Švaljek: Održivost nije privilegija, nego stav i dosljednost u svakodnevnim odlukama. Ne morate odmah promijeniti svijet, ali možete promijeniti svoju ulicu, kvart ili firmu. Male stvari, ako su dosljedne, stvaraju velike promjene. I što je najvažnije – radite po svom kompasu, ne po tuđim očekivanjima.
Ovaj sadržaj sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.
mstužić/zip.com.hr 19.07.2025.