U Zaboku će se u Pučkom otvorenom učilištu Zabok održati dvije izvedbe predstave u četvrtak, 25. travnja u 11 i u 12.45 i to za učenike Osnovne škole Ksavera Šandora Gjalskog Zabok i Srednje škole Zabok.
“Mreža” predstava o društvenim mrežama Teatra Tirena namijenjena je za učenike od 5 – 8 razreda osnovne škole i 1 – 2 razreda srednje škole.
Nakon javne svađe, dvoje influensera na društvenim je mrežama preplavljeno negativnim komentarima, prijetnjama i uvredama. Usprkos svojim nesuglasicama, odlučuju pokrenuti zajednički profil na kojem kroz niz atraktivnih i zabavnih videa pokušavaju svojim followerima skrenuti pažnju na problematičnu stranu društvenih mreža.
U svojim videima obrađuju teme kao što su trollovi u komentarima, govor mržnje, sigurnost, virtualni identiteti, cyberbullying, opasni izazovi, posljedice prekomjernog korištenja društvenih mreža… Njihovi videi postaju viralni, broj followera raste, a pritisak je sve veći. Hoće li ga izdržati?
Društvene mreže omogućile su da svatko ima platformu za izražavanje. Do izražaja dolaze glasovi pojedinaca, no istodobno ne postoji nikakvo reguliranje informacija koje ti glasovi plasiraju. Stvari se često uzimaju zdravo za gotovo, a kritičko mišljenje se ne razvija dovoljno. Predstava “Mreža” bavi se time kako uspješno “navigirati” virtualnim svijetom u kojem su mjerne jedinice broj pratitelja, broj srca ispod posta i broj pregleda.
Predstava je uvrštena u programe 17. Festivala hrvatske drame za djecu i mlade “Mali Marulić” i 7. Dana medijske pismenosti.
Dani medijske pismenosti 2024.
Sedmi Dani medijske pismenosti, u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, održavaju se od 22. do 28. travnja 2024., uz brojna dodatna događanja u tjednima prije i poslije.
Dosadašnji Dani medijske pismenosti privukli su veliki interes diljem Hrvatske, te su organizirana brojna događanja (predavanja, radionice, filmske projekcije), vezana uz medijsku pismenost. Od 2018. do 2023. Dani medijske pismenosti uključili su više od 100 tisuća djece, adolescenata i odraslih u više od 1.830 događanja. Ove godine najavljeno je već gotovo 600 događanja, a prijave i dalje stižu. Više od 70 edukativnih materijala (priručnika, videolekcija i digitalnih kvizova), objavljeno je u sklopu Dana medijske pismenosti i preuzeto više od milijun puta s portala medijskapismenost.hr.
Teme u fokusu ovogodišnjih Dana medijske pismenosti su razvoj kritičkog razmišljanja, obrazovanje o umjetnoj inteligenciji i medijska pismenost mladih u kontekstu superizborne godine.
Ciljevi Dana medijske pismenosti su osvještavanje javnosti o važnosti medijske pismenosti, osnaživanje građana (posebice djece i mladih) vještinama medijske pismenosti, stvaranje platforme za suradnju brojnih društvenih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti, te podrška odgajateljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje.