Connect with us

Najave i događanja

Kreativne industrije Zagorja udružene za proboj na globalno tržište

Panel „Udruživanja za uspjeh – zajedno smo kreativniji“, održan je danas, 12. rujna 2025. u sklopu Zagorskog gospodarskog zbora.

Panel je pokazao kako suradnja i zajedničko djelovanje mogu biti ključ inovacija i uspjeha u kreativnim industrijama, a sudionici su predstavili svoja iskustva u proizvodnji luksuznog i dizajnerskog namještaja, vrhunskog tekstila i custom made tepiha, pokazujući kako udruživanja omogućuju razmjenu znanja, podizanje kvalitete i stvaranje dodatne vrijednosti.

Filip Jelić iz SINAGO-a, Mario Popić iz Tvornice tekstila Trgovišće, Mirjana Vidaković Orečić iz PROSTORIE i Anđelko Švaljek iz RGNC-a istaknuli su primjere uspješnih suradnji koje su rezultirale inovativnim proizvodima i rastom poslovanja, dok je moderator Saša Muminović, predsjednik SLO CRO Gospodarske komore i direktor AquafilCRO-a, usmjeravao raspravu prema praktičnim zaključcima i novim prilikama za zajednički razvoj.

Saša Muminović, predsjednik SLO CRO Gospodarske komore rekao je kako je riječ o vrlo zanimljivoj temi.

-Tema se bazira na samoj izložbi koja je prikazana ovdje na sajmu te na osnivanju Strukovne grupe kreativne industrije Zagorja prošle godine u okviru Županijske gospodarske komore Krapina-rekao je dodavši kako je važnost prenijeti poruku kako je jedini način da se napravi neki proboj udruživanje i suradnja.

Istaknuo je kako je teško u malim sredinama govoriti o velikom individualizmu.

-To je možda moguće u Americi gdje je tržište mnogo veće, a mi smo danas u Europi gdje se suočavamo da mnogim izazovima, problemima s kojima nismo niti mislili da ćemo se trebati suočiti-kazao je Muminović.

Rekao je kako moramo tražiti način da dođemo do uspjeha, da budemo konkurentni i da se održimo na tržištu.

Dotaknuo se i teme sigurnosti.

-Sigurnost je uvijek važna, ali nikada ne smijemo razmišljati tako da bi se radi sigurnosti žrtvovale neke slobode. Slobode moraju ostati, a država je ta koja se mora pobrinuti za sigurnost-poručio je Muminović.

Da je udruživanje bitno, rekao je Mario Popić, direktor Tvornice tekstila Trgovišće.

-Mi smo svi mali na velikom svjetskom tržištu i kada bi sami išli, ne bi daleko dogurali. Kada idemo zajedno, možemo ponijeti puno bolju priču sami sebi i našim zaposlenicima, ali i tržištu-rekao je Popić koji se nada kako će to postati priča, ne samo u Zagorju i Hrvatskoj, već svuda po svijetu.

Filip Jelić, direktor tvrtke SINAGO, istaknuo je kako je ovo bila odlična prilika da se pojasni što ova udruga znači i koji su glavni ciljevi udruge.

-Prije svega smo htjeli pojasniti mladima da je to jedno povezivanje, razmjena znanja, te na posljetku i zajednički tržišni nastup. U Zagorju imamo tvrtke koje su konkurente na svjetskom nivou, i to smo htjeli pokazati-rekao je Jelić.

Kako mu je drago da STRUCTIA nakon godine dana ima proizvod, koji je izložen na gospodarskom sajmu, a produkt je zajedničkog rada više tvrtki, istaknuo je Anđelko Švaljek, direktor RGNC grupe.

-Svi pričamo o suradnjama i povezivanjima, a vrlo malo primjera toga možemo pokazati. Ovdje smo uspjeli i proizvod je izuzetno atraktivan i to je tek početak. Sigurno ćemo u velikoj mjeri zajedno nastupati u različitim projektima-rekao je Švaljek, dodavši kako su predstavili i reGALERIJA-u, tvrtku koja se više od 50 godina bavi proizvodnjom tepiha.

-Vodila nas je jednostavna ideja. Naš proizvod je primjerice hotelska soba u koju ide rasvjeta, namještaj, tepih, posteljina i velika je stvar da sve te proizvodne tvrtke koje su sposobne raditi u malim serijama, koje karakterizira visoka kvaliteta, vlastiti dizajn, da se nalaze u krugu 20-tak kilometara. To je živi primjer onog što smo znali viđati po drugim zemljama, da se ne gledaju kao konkurenti već traže prostor suradnje i zajednički nastup-zaključio je Švaljek.

Mirjana Vidaković Orečić, predsjednica uprave PROSTORIE rekla je kako su predstavili Udrugu kreativne industrije koja djeluje već nekoliko godina.

-Predstavili smo ono što zajednički radimo i nadamo se budućim projektima u kojima ćemo koristiti zajednički potencijal kreativnih industrija-rekla je Vidaković Orečić naglasivši kako kreativno znači biti drugačiji, bolji, inovativniji i izričajno drugačiji.

Prostoria je to pokazala svojim namještajem. Naime, tvrtka izlaže svoje stolice i stolove koje nude i koriste u projektima.

-Naše proizvode može se pronaći u Predsjedničkim dvorima RH, u uredu francuskog premijera, zaista je teško nabrojiti sve. Prisutni smo na gotovo svim kontinentima i u preko 60 zemalja svijeta-navela je Vidaković Orečić.

Panel je potvrdio da povezivanje u industrijama visokih standarda ne samo da jača konkurentnost, već i potiče kreativnost te otvara put za nove ideje i projekte.

mstužić/zip.com.hr 12.09.2025.

Continue Reading

Aktualno

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.