HŽ Putnički prijevoz u suradnji sa Slovenskim željeznicama održao je prigodnu vožnju vlakom povodom uvođenja novih linija na relaciji Rogatec – Krapina – Zabok danas, 1. rujna 2025.
Vlak je krenuo u 6.40 sati iz kolodvora Rogatec, a u Zabok je stigao u 7.53 sata. Na svečanoj vožnji nazočili su državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar, kao i predstavnici lokalne samouprave, gospodarstvenika i Slovenskih željeznica.
Da je i nekad vlak išao do Huma na Sutli i Rogaca, prisjetio se Zoran Gregurović, saborski zastupnik i gradonačelnik Krapine.
-Sigurno da će povećanje broja linija dobro doći učenicima od kojih veći dio gravitira prema Srednjoj školi Krapina a možda jedan dio i prema Zaboku, a i svima drugima koji ovdje mogu obaviti poslove u nekim institucijama: na Sudu, tu imaju liječnika ili neke druge usluge koje gore u svojem kraju nemaju. Činjenica je da ipak još uvijek veliki dio starijih osoba nema drugu mogućnost prijevoza stoga je uvođenje novih linija hvalevrijedno i na dobrobit svih stanovnika – naglasio je Gregurović
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek istaknuo je kako je cijela Hrvatska u velikom ciklusu rekonstrukcije željeznica.
-Obnavljamo željeznice u smislu kolodvorske infrastrukture, vlakova, ali i razgovaramo s lokalnom zajednicom u smislu linija i potreba određenog kraja-rekao je Tušek.
Dodao je kako je vlak na kojem su se danas vozili, vozio samo do stanice Hromec, a postojala je lokalna inicijativa općine Hum na Sutli, bivšeg načelnika i predsjednika vijeća.
-To je bila komunikacija koja se odvijala nekoliko godina i napokon smo došli u poziciju da imamo dovoljan broj novih vlakova kako bismo mogli uspostaviti ovu liniju. Napokon, nakon 20 godina možemo integrirati Hum na Sutli i taj, najveći industrijski “bazen” Krapinsko-zagorske županije gdje radi velik broj ljudi, u putnički prijevoz-kazao je državni tajnik.
Spomenuo je kako sva prava, umirovljenici i studenti imaju na kompletnoj dionici, uključujući slovensku stranu.
-Velik dio pruga u Zagorju je kompletno obnovljen, a sretni smo i uvođenju novih vlakova na ovom području-najavio je Tušek spomenuvši kako uskoro planiraju obnoviti prugu od stubičkog kraja prema Zaboku.
Dotaknuo se i kumrovečke pruge. Rekao je kako se vezano uz taj projekt radi studija vrijedna gotovo 3 milijuna eura kako tu prugu modernizirati.
-Ona bi iduće godine trebala biti gotova i tu ćemo vidjeti što sa kumrovečkom prugom. To je važno zbog cijelog kraja jer tu postoji veliko suglasje jedinica lokalne samouprave s hrvatske i slovenske strane granice-rekao je državni tajnik dodavši kako je kapitalni projekt i spajanje pruge od Zaboka prema Varaždinu.
-Tu imamo kompletno spajanje Varaždina i Zagreba, dva velika grada i velika urbana područja što je bitno zbog velikog broja učenika i radnika. Spajala bi se po koridoru kakav je danas, ali ne odustaje se ni od projekta Lepoglavske spojnice, no on u ovom trenu nije prioritet-rekao je Tušek.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić kazao je kako je ovo još jedna linija i dionica pruge kojima HŽ putnički prijevoz sa kolegama iz Slovenskih željeznica unaprjeđuje svoju uslugu.
-Od 1. rujna na ovoj dionici pored postojeće četiri linije prometovat će još dodatne četiri linije i na taj način ćemo kvalitetnije među regionalno povezati Rogatec, Krapinu i Zabok. Osim ove linije i ovog dijela pruge želim naglasiti da je isto tako od danas i grad Zagreb bolje povezan sa Slovenijom, odnosno Ljubljanom. Uvode se dvije nove linije i na taj način kontinuirano, uz potporu resornog ministarstva unapređujemo povezivanje i kvalitetu željezničkog prijevoza – pojasnio je Uhlir dodavši kako im je Krapinsko-zagorska županija izuzetno značajna.
-Tu su veliki tokovi putnika, godišnje prevezemo oko 1,2 milijuna putnika, to je negdje blizu 8 tisuća umirovljenika i osoba starijih od 65 godine, oko 3,5 tisuća putovanja učenika, nešto manje od 800 redovitih studenata tako da vjerujem da će ova linija unaprijediti kvalitetu željezničkog prijevoza – rekao je Uhlir te najavio još jedan novi niskopodni dizel električni vlak na ovoj dionici do kraja mjeseca i novi vozni red sa 38 linija između Zaboka i Krapine dnevno.
-Uvest će se i nova brza vozna linija popodne koja će prometovati od Zagreba, preko Zaboka do Krapine oko 17 sati. Novi vozni red stupa na snagu s 14. prosinca ove godine – poručio je Uhlir.
Župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar istaknuo je važnost uvođenja novih linija na području županije.
–Svaka investicija u željeznicu je od posebnog i velikog interesa za svaku lokalnu i regionalnu samoupravu pa tako i za našu. Rekonstrukcija pruga, uvođenje novih vlakova što se tiče kvalitete putovanja, a naravno, nakon toga i broj linija, polazaka i dolazaka na pojedine stanice kako bi se koordinirao dolazak, prije svega učenika i djelatnika u škole i na posao-rekao je dodavši kako je uvođenjem ovih linija omogućeno djeci da dolaze u školu u Krapinu.
Spomenuo je kako je nakon 2014. godine, kada je bila investicija rekonstrukcije pruge od Krapine do Hromca i kada je uspostavljen promet između Hrvatske i Slovenije, ovo već drugi veliki iskorak.
-Iskoristili smo priliku da sa predsjednikom uprave i državnim tajnikom razgovaramo o daljnjem unapređenju, a prije svega što se tiče uvođenja kasnih termina vožnje-rekao je Kolar.
Dodao je kako je izuzetno bitna poruka suradnje između dvije države.
–Slijedi nam projekt kumrovečke pruge. Da bismo nju obnovili, moramo dobiti suglasnost Slovenije. Ovakvi pozitivni primjeri daju vjetar u leđa da se i taj dio dionice dogovori i da vratimo prugu na taj dio jer vidimo da nam je to potrebno za razvoj gospodarstva i putovanje ljudi-rekao je Kolar istaknuvši važnost mobilnosti.
Vožnji od Rogaca prisustvovao je i Darko Šlogar, predsjednik Uprave Vetropack Straže rekao je da bi za gospodarstvo puno više značilo da se uvedu vlakovi koji prevoze robu.
-Što se tiče ovih vlakova, vjerujem da će dio zaposlenika koristiti mogućnost dolaska na posao ako će biti vozni red prilagođen radnom vremenu-kazao je Šlogar dodavši kako je bilo već puno pregovora sa HŽ Cargo.
-Problem je što smo mi u Hrvatskoj, a naš industrijski kolosjek je na slovenskoj strani, pa bi roba prvo morala ući u Sloveniju i obzirom na sve ispada nam i skuplje i vremenski duže – naglasio je Šlogar.
mstužić/zip.com.hr 01.09.2025.