Hrvatska ulaže milijarde u modernizaciju željezničkog sektora, obnavlja pruge i uvodi nove vlakove kako bi povezala lokalne zajednice i velika urbana središta.
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek ističe da je Hrvatska ušla u jedan veliki investicijski ciklus koji obuhvaća cjelokupni željeznički sektor.
-Rekonstruiramo cijeli željeznički sektor i u smislu gradnje infrastrukture, i u smislu obnove vlakova, ali i kroz simbiozu razgovora s lokalnom zajednicom vezano za linije i potrebe određenog kraja. Ponosni smo što ostvarujemo potrebe lokalnog stanovništva, kao u slučaju uvođenja vlakova u Hum na Sutli-naglasio je Tušek.
Tušek je posebno istaknuo razvoj novih vlakova, koji se provodi u suradnji s HŽ Putničkim prijevozom i tvrtkom Končar.
-Veseli me što ćemo na dionici od Huma na Sutli do Zaboka promovirati još jedan novi vlak. Imamo tri dimenzije novih vlakova – elektrodizelski, elektrobaterijski i baterijski. Velik dio pruga u Hrvatskom zagorju je obnovljen, tako da smo sretni i ponosni-rekao je Tušek.
Velike investicije se provode i na regionalnim prugama.
-Velika investicija je trenutno na podravskoj pruzi koja spaja Varaždin, Koprivnicu i Čakovec, ulaganje veće od 200 milijuna eura. Tu je i mega investicija na sjeveru Hrvatske – obnova pruge između Dugog Sela, Križevaca, Koprivnice i mađarske granice. Do kraja godine planiramo pustiti u promet oba kolosijeka dvokolosječne elektrificirane pruge-rekao je Tušek.
Na razini Krapinsko-zagorske županije, svi projekti pruga imaju svoju perspektivu.
-Uskoro planiramo obnoviti prugu od stubičkog kraja prema Zaboku. Za kumrovečku prugu radi se studija vrijedna gotovo tri milijuna eura, koja bi iduće godine trebala biti gotova. To je važno za cijeli kraj jer postoji veliko suglasje jedinica lokalne samouprave s hrvatske i slovenske strane granice-dodao je.
Kapitalni projekt Ministarstva je obnova pruge od Zaboka prema Varaždinu, koja će povezati Zagreb i Varaždin – dva velika urbana centra s velikim brojem studenata i radnika.
-Ne odustaje se niti od projekta Lepoglavske spojnice, ali trenutno on nije prioritet. Trenutno imamo aktivnih projekata u željeznici diljem Hrvatske u vrijednosti od 1,5 milijardi eura. Željeznički projekti su vrlo kompleksni i skupi, ali uvjeren sam da ćemo uskoro krenuti s obnovom pruge između Zaprešića i Varaždina u realnim i optimalnim dionicama-zaključio je Tušek.
mstužić/zip.com.hr 04.09.2025.