Od danas, 19. ožujka putnici na relaciji Krapina-Zabok-Zagreb imat će priliku putovati novim dizel-električnim motornih vlakom, koji je dio šire strategije modernizacije željezničke infrastrukture u Hrvatskoj.
Novi vlak može postići brzinu do 120 km/h, a opremljen je četirima parovima dvokrilnih vrata, prostorom za bicikle, audio-vizualnim sustavom za informiranje putnika, a nudi i besplatan WiFi. Uz 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta, vlak je prilagođen osobama s invaliditetom, što ga čini pristupačnim širem krugu korisnika.
Žarko Tušek, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, naglasio je važnost ovog novog vlakova u kontekstu kontinuiranih ulaganja u obnovu i modernizaciju hrvatske željezničke mreže.
-Danas smo pustili u pogon prvog od sedam dizel-električnih vlakova, čime nastavljamo veliki ciklus investicija u željezničku infrastrukturu. U posljednjih osam godina nabavili smo 61 novi vlak, a do 2026. godine naša flota bit će bogatija za još 15 novih vlakova-istaknuo je Tušek.
Ovaj vlak dolazi na obnovljenu prugu između Zaboka i Krapine, vrijednu 15 milijuna eura, a Tušek je također najavio daljnje investicije u obnovu željezničke infrastrukture diljem Hrvatske.
-U Krapinsko-zagorskoj županiji više od 2.100 učenika, gotovo 600 studenata, te 6.000 umirovljenika koristi besplatan prijevoz. Ovaj vlak dolazi kao rezultat suradnje države, strukturnih fondova i pametnog planiranja razvoja željezničke flote HŽ Putničkog prijevoza-dodao je Tušek.
Za lokalne vlasti, poput gradonačelnika Zaboka Ivana Hanžeka, modernizacija željezničkog prometa nije samo tehničko poboljšanje već i važan dio životnog standarda građana.
-Za nas uz zagorske pruge, željeznica je način života. Ovaj vlak donosi sigurniji, brži i udobniji prijevoz. Očekujemo da će uskoro započeti i modernizacija pruge prema Varaždinu, što će dodatno unaprijediti prometnu povezanost-izjavio je Hanžek.
S obzirom na visoku frekvenciju putnika, u Zaboku već osjećaju povećanje potražnje za parkiralištima.
-Kako broj vlakova raste, tako su i parkirališta oko kolodvora sve više zauzeta, što pokazuje kako se ljudi sve više odlučuju za korištenje željezničkog prijevoza-dodao je Hanžek.
Gordan Kolak, predsjednik uprave Končara, koji je proizveo ovaj vlak, naglasio je važnost suradnje između Končara i HŽ Putničkog prijevoza.
-Končar je ponosan što je dio ovog projekta i što je u mogućnosti isporučivati vlakove koji će zadovoljiti potrebe hrvatskih željeznica. Ovaj dizel-električni vlak idealan je za regionalne pruge koje nisu elektrificirane, jer nudi značajnu autonomiju i visoku kvalitetu prijevoza-rekao je Kolak te ukazao na širi značaj željeznice u Hrvatskoj, koja mora dobiti svoj primat u transportu i elektrifikaciji.
–Zajedno s HŽ-om radimo na daljoj modernizaciji infrastrukture, što je ključno za budućnost hrvatskog željezničkog prometa-zaključio je.
Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza, istaknuo je da novi vlak omogućava četiri dnevne linije između Krapine i Zagreba, uz dodatne linije koje povezuju Zabok i Krapinu.
-Ovaj vlak je izuzetno važan jer povezuje Krapinu i Zagreb. U prošloj godini Krapinsko-zagorska županija zabilježila je gotovo 2 milijuna putnika. Zagorci su tradicionalno naklonjeni željezničkom prijevozu, i činimo sve da im omogućimo još bolji i kvalitetniji prijevoz-rekao je Ukić.
Zadovoljstvo obnovom pruge i početkom ponovnog prometa vlakova izrazio je krapinski gradonačelnik i saborski zastupnik Zoran Gregurović.
-Veselim se obnovi kolodvorske zgrade u Krapini i činjenici da je naša suradnja s HŽ Putničkim prijevozom dovela do povećanja broja linija i bolje prilagodbe voznog reda potrebama građana-izjavio je Gregurović.
-Najbolji pokazatelj da je napravljeno dobro je da je na vlakovima sve više putnika. Ako se putnicima osigura udobnost vožnje, mislim da će biti zadovoljni-dodao je krapinski gradonačelnik.
Za kraj, najavio je dolazak elektro-baterijskog vlaka koji će dodatno unaprijediti prometnu povezanost i ekološke standarde.
Ovim vlakom nastavlja se ulaganje u obnovu i modernizaciju željezničke infrastrukture, čime se, ne samo poboljšava kvaliteta prijevoza, nego i doprinosi očuvanju okoliša i smanjenju emisija ugljičnog dioksida, što čini željeznicu jednim od najodrživijih oblika transporta.
mstužić/zip.com.hr 19.03.2025.