U četvrtak, 10. srpnja 2025. godine, prije samog održavanja 2. sjednice Županijske skupštine Krapinsko-zagorske županije, održan je aktualni sat gdje je prisustvovalo 33 vijećnika i vijećnica, a dnevni red usvojen je jednoglasno.
Nezavisni Stanko Majdak nije imao pitanja, već je iz vlastitog iskustva iznio probleme starijih osoba.
-Skoro 900.000 ljudi u Hrvatskoj je starije od 65 godina koje se konstantno susreću s diskriminacijama. Čemu diskriminacija prema starijim osobama, zar nismo zaslužili da u zlatnoj dobi živimo dostojanstveno? Dostojanstva nema… Nema dostojanstva u mirovinama, nema dostojanstva u zdravstvu, nema dostojanstva u masu institucija. Sramotno je da HZMO ima prosjek mirovina koji je-rekao je Majdak te apelirao da se pokuša stvoriti empatija prema starijim ljudima i da im se ne narušava dostojanstvo.
Župan Željko Kolar osvrnuo se na, kako kaže, apel Stanka Majdaka.
-Možemo podržati vaše mišljenje i dostaviti to resornom ministarstvu i Vladi RH o određenim institucijama koje rade na području Hrvatske. Mislim da sa svoje pozicije ne možemo napraviti više od toga, ali razumijemo problematiku i podržavamo-kazao je župan.
Davor Kljak (nezavisni), istaknuo je kako je profesor na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu rekao kako je cesta D1 poznate kao stara „Zagorska magistrala“, najopasnija dionica u Republici Hrvatskoj.
-Cesta je preopterećena vozilima i nema efikasan sustav nadzora i kontrole brzine. Nikada nisu bili porazniji rezultati no protekle dvije godine što se tiče teških prometnih nesreća. Izražavam punu podršku sastanka održanog u Zaboku, te sam siguran da će nakon dovedenih zaključka ova prometnica biti nešto sigurnija, ali nisam siguran da će biti dovoljno sigurna bez strateških političkih odluka u državi a to je ulaganje državnog novca u spašavanje života. Predlažem da se dođe do odluke da se jeftinom cijenom potakne lokalno stanovništvo na korištenje autoceste. To je odluka koja se može donijeti brzo ako postoji volja države. Ako imamo najopasniju dionicu u Hrvatskoj kao što su stručnjaci utvrdili, treba donijeti tu odluku- rekao je Kljak
Kljak je kazao da nesiguran vozač, ako je ograničenje 60 km/h, vozi 50-55 km/h, dok vozač koji vozi tom dionicom svaki dan je svjestan da može voziti do 80 km/h te ga kamera neće slikati, te ulazi svjesno u rizik i pretjecanje.
Župan Željko Kolar odgovorio je kako se ovom cestom ne bave kratko vrijeme, već se na tome radi godinama.
-Imamo jako dobru suradnju s resornim ministarstvom i Hrvatskim cestama, Zagrebačkom županijom i sa MUP-om. Realizirali smo sve što smo se dogovorili na velikom sastanku koji je bio održan 2022. godine. Što smo konstatirali na sastanku koji smo sazvali? Da je cesta rijetko kada bila u boljem stanju što se tiče Zagrebačke županije. Što se tiče Krapinsko-zagorske županije, ona je u lošem stanju i Hrvatske ceste su u suradnji s resornim ministarstvom, Zagrebačkom županijom i MUP-om krenuli u izradu projektno-tehničke dokumentacije i krenut će se u radove u ovih osam kilometara ceste koji pokrivaju Krapinsko-zagorsku županiju. Morat će se kompletno zatvorit dionica i promet će se preusmjeriti kroz Veliko Trgovišće.
Dodao je i kako su najteže nesreće na području Zagrebačke županije gdje je bolja cesta i gdje su postavljene dvije kamere te gdje se nalaze reflektirajuće trake.
-Kada ste spomenuli promet koji je vezan za teretna vozila, za niti jedan sudar gdje su bile teže posljedice, nisu bili krivi vozači kamiona. Na sastanku smo dogovorili i da će se reflektirajuća traka povući čitavom dionicom, da ćemo postaviti šest kućišta i dvije kamere, da će MUP i policijske uprave odrediti mjesta gdje će se napraviti ugibališta gdje će moći kontrolirati promet. Pojačano se kontrolira i pretovar, a time se nastoji potaknuti kamione da idu na A2. Imamo i subvencioniranu cijenu prijevoza. Da li postoji mogućnost da se ona još smanji, ne znam, ali ćemo poslati upit resornom ministarstvu. Isto tako, ne znam da li je uz A2 moguće da se napravi klasična brza cesta sa dvije trake, ali možemo povećati broj vlakova i autobusa prema Zagrebu i time smanjimo broj vozila koja idu za Zagreb.
Na problematiku se osvrnuo i predsjednik Skupštine Ivan Hanžek, istaknuvši kako je povećan broj kontrolnih mjesta kamera te je poželio da u toj bitci za poboljšanje stanja sigurnosti župan sa svim drugim službama bude uspješan i da riješe taj problem u što kraćem roku.
Zlatko Šorša (SDP) postavio je županu pitanje zašto se privatni vlasnici izvlašćuju u gospodarskim zonama u korist privatnih investitora.
Župan Kolar kazao je da je tako propisano zakonom, te kako oni kao jedinice lokalne samouprave moraju provoditi zakon.
-Taj zakon je na snazi od 2022. godine, te ukazuje na to da sve građevine koje su vezane uz energetske objekte su od interesa za Republiku Hrvatsku. Privatni investitori moraju udovoljiti određenim uvjetima kao i drugi investitori, te kada oni sa svim dokumentima dođu u naš ured za graditeljstvo, mi smo po zakonu dužni izdati alokacijsku dozvolu. Kad se izda alokacijska dozvola, opet sukladno zakonu moramo krenuti u postupak izvlaštenja. Tu su nam na žalost vezane ruke, mi zakon moramo poštivati i raditi u skladu sa njime-objasnio je Kolar.
Vladimir Pleško (HDZ-HSU) postavio je potpitanje.
-Ovo je gorući problem koji se odvija u Pregradi, a odvijao se i u Zaboku. Jako puno privatnih vlasnika je time ugroženo jer im se na taj način oduzima zemljište u njihovom vlasništvu. Slažem se s informacijama, ali tu postoji nešto na što župan nije odgovorio, a to su poslovni planovi. Poslovni planovi jedinica lokalne samouprave donose oni i prostornim planovima se određuje ako postoje šire, uže gospodarske zone i kroz njih se može utvrditi koje se gospodarske djelatnosti mogu u određenom području gospodarske zone raditi. Sve ostalo što nije gospodarska zona, ne može se dizati građevinska dozvola, a ako je, to ovisi o jedinicama lokalne samouprave.