„Kako preživjeti krizu u lancima vrijednosti?“-Zagreb, Lauba 04.svibnja 2022.
Izvor: Pixabay
Hrvatska gospodarska komora organizira konferenciju „Kako preživjeti krizu u lancima
vrijednosti?“ u srijedu, 4. svibnja 2022. godine u zagrebačkoj Laubi. Tema je
aktualna zbog novog pandemijskog i geopolitičkog okruženja u kojima
funkcioniraju lanci dobave i vrijednosti., a moći će se pratiti i online. Strateški segmenti globalnih lanaca
vrijednosti stalno se mijenjaju, od ponude i potražnje i preferencija potrošača
do tehnologije i relevantne regulative. U posljednjih nekoliko godina zbog
pandemije i ratnih zbivanja svjedočimo još bržim i većim preslagivanjima, a to
znači da se i od naših tvrtki očekuju veća fleksibilnost, agilnost i
inovativnost u poslovanju. Izazovna vremena zahtijevaju vrhunske tehnologije i
inovacije, povezivanje unutar djelatnosti i diverzifikaciju u ponudi te nove
poslovne modele. Na konferenciji će sudjelovati domaći i inozemni stručnjaci, a
u novu budućnost ući ćemo s predavanjem znamenitog svjetskog futurologa.
Tema koju HGK želi komunicirati i istražiti jesu prilike
koje hrvatski izvoz ima i kako ih iskoristiti. cilj je temu povezati i s
inovacijama, pametnim specijalizacijama na nacionalnoj razini i industrijskom
tranzicijom planiranoj na regionalnoj razini.
Gdje su prilike za hrvatske tvrtke i kako se pripremiti
U sklopu konferencije održat će se i dvije panel rasprave o
novim trendovima, mogućim prilikama za domaće gospodarstvo i preduvjetima koje
je potrebno osigurati kako bi se te prilike i realizirale.
Kriza je prilika: Budućnost lanaca vrijednosti i dobave
Korona je otkrila krhkost globalnih lanaca vrijednosti. Outsourcing, offshoring i vitki proizvodni sustavi s niskim zalihama (tzv. “just in time“) učinili su europsko gospodarstvo ranjivim na poremećaje i nedostatke lanaca opskrbe. Trenutačni izazovi su vezani uz međunarodni transport, neusklađenost ponude i potražnje, općenito održivost međunarodne trgovine i usklađenost zakonodavstva s lancima opskrbe na europskoj razini. Fokus panela bit će kako Hrvatska kao malo i otvoreno tržište koristi moguće prilike za jačanje izvoznih kapaciteta i internacionalizacije svojih industrija.
Inovativnost i hrabrost: Kako „pametno“ internacionalizirati domaću industriju
Povezivanjem s međunarodnim lancima dobave, mala i srednja
poduzeća mogu napraviti prvi korak uspinjanja u lancima vrijednosti, što im
kroz prelijevanje i prijenos znanja često omogućuje pristup aktivnostima i
zadacima veće dodane vrijednosti. Tvrtke koje su dio globalnih ili regionalnih
lanaca vrijednosti obično pokazuju visoku razinu inovativnosti, veću
učinkovitost i povećanu produktivnost. No, uz veću povezanost dolazi i do veće
složenosti, što nije lak iskorak. Ključno pitanje s kojim će se panelisti
uhvatiti u koštac je kako Hrvatska u novom VFO planira kroz specijalizaciju i
industrijsku tranziciju „opremiti i pripremiti” tvrtke za internacionalizaciju.
Registracija sudionika je obvezna, a više o prijavama i programu pogledajte na: https://www.hgk.hr/konferencija-hgk-kako-prezivjeti-krizu-u-lancima-vrijednosti-najava (sleljak)