U srijedu, 3. prosinca, Osnovna škola Franje Horvata Kiša, škola djelomične integracije, obilježila je Međunarodni dan osoba s invaliditetom.
Dan je obilježen kroz edukativnu i interaktivnu aktivnost pod nazivom „Probaj kao i ja“, a cilj je bio potaknuti učenike na razumijevanje, empatiju i prihvaćanje različitosti, omogućujući im da iz prve ruke iskuse izazove s kojima se osobe s invaliditetom svakodnevno susreću.
Škola djelomične integracije znači da se u školi obrazuju učenici s teškoćama u razvoju koji su uključeni u redovne razrede uz prilagodbu sadržaja, metoda i oblika rada, uz podršku stručnih suradnika i pomoćnika u nastavi.

-Na taj način stvaramo inkluzivno okruženje u kojem svi učenici imaju jednake mogućnosti za učenje i napredovanje. Učenici su prolazili kroz niz zanimljivih zadataka koji su simulirali različite teškoće u razvoju-naveli su iz Škole.
Kod oštećenja vida, učenici su pod povezom prolazili poligon uz pomoć „bijelog štapa“, nosili naočale koje simuliraju slabovidnost i rješavali zadatke koordinacije, prepoznavali namirnice mirisom i opipom te pokušavali dešifrirati riječi napisane Brailleovim pismom.
Kod motoričkih teškoća sudjelovali su u igri sa šarenim padobranom, igrali matematički Twister uz simulaciju ograničenja poput „bez jedne ruke“ te slagali slagalice s kuhinjskom rukavicom koja otežava fine motoričke pokrete.
Percepciju teškoća učenici su iskusili kroz zrcalno crtanje božićnih motiva gledajući u ogledalo.
Aktivnost su osmislile i provele učiteljica edukatorica-rehabilitatorica Jelena Šoštarić i stručna suradnica pedagoginja Manuela Gregurić, uz veliku pomoć pomoćnika u nastavi.
Njihov trud i kreativnost omogućili su učenicima da kroz igru i iskustvo razviju empatiju i razumijevanje za osobe s invaliditetom.



