Gregurović: “Nova cesta već pokazuje koliko je bila nužna”

Danas, 10. studenoga, održana je konferencija za medije povodom obilaska novouređene dionice državne ceste DC24 Zabok – DC1 Krapina, na relaciji od Lepajaca do tzv. “Ruke”.

Konferenciji su prisustvovali državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir, gradonačelnik Grada Krapine Zoran Gregurović te župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar.

Treća dionica, od Velike Vesi do Krapine (od km 10+870 do km 13+230), duga je 2,36 kilometara, a vrijednost investicije iznosi 7,71 milijun eura. Nakon što je izdana uporabna dozvola, u promet je službeno puštena 24. listopada.

Predstavnici Ministarstva, Hrvatskih cesta i lokalne samouprave istaknuli su značaj ovog infrastrukturnog projekta za cijelu Krapinsko-zagorsku županiju, posebice u kontekstu povećanja sigurnosti i protočnosti prometa između Zaboka i Krapine.

Kako je prilikom gradnje autoceste tadašnja magistrala pretvorena u jedan njen trak rekao je gradonačelnik Krapine i saborski zastupnik Zoran Gregurović.

-Kompletan promet je nakon toga išao kroz gusto naseljena mjesta, stoga se otvaranjem ove dionice skraćuje put, ne samo prema Svetom Križu Začretju i Zaboku, već i prema Krapinskim Toplicama-naveo je gradonačelnik istaknuvši kako dionica već sada pokazuje koliko je bila nužna i koliko doprinosi prometu na ovom dijelu grada i županije.

Zahvalio je svima na realizaciji ovog, iznimno važnog projekta.

-Kada se otvori dionica od Krapine prema naplatnima, gdje se saniraju nadvožnjaci koji su u dosta lošem stanju, tek će se tada vidjeti koliko će se rasteretiti promet kroz naselja-kazao je istaknuvši kako se intenzitet prometa vidi tek sada kada je nadvožnjak zatvoren.

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir rekao je kako slijedi radni sastanak.

-Tu ćemo analizirati stanje prometa u Krapini i županiji. Da napomenem, u posljednjih devet godina Hrvatske ceste su uložile oko 100 milijuna eura na ovome području i ne namjeravamo stati tu-rekao je Budimir spomenuvši kako se uskoro očekuje potpisivanje ugovora za Mariju Bistricu i početak radova početkom iduće godine, dok se radi i na spajanju brze ceste s industrijskom zonom u Krapini.

Spomenuo je kako bi radovi na nadvožnjaku prema naplatnim kućicama u Krapini trebali biti gotovi do kraja godine, ukoliko to dopuste vremenski uvjeti, nakon čega bi se cesta trebala vratiti u promet.

Kako su radovi od Zaboka prema Krapini krenuli još 2014. godine rekao je župan KZŽ Željko Kolar.

-Ova posljednja dionica bila je najbrže napravljena, a ono što još očekujemo, to je spajanje sa gospodarskom zonom. Razvoj cestovne infrastrukture otvara mogućnost za razvoj gospodarstva i privlačenje novih investicija-spomenuo je Kolar te se osvrnuo na cestu prema Mariji Bistrici.

-Prošlo je već četiri i pol godine od posljednje dionice koja je napravljena prema Zlatar Bistrici. Želim istaknuti kako nam je izuzetno bitan i spoj prema Poznanovcu gdje je javni natječaj završen, slijedi potpisivanje ugovora s izvođačem radova što će pridonijeti daljnjem razvoju poslovne zone u Bedekovčini i Poznanovcu-kazao je župan.

Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek rekao je kako su Hrvatske ceste u ukupnu trasu od Krapine do Zaboka investirale 30 milijuna eura.

-Ovo je ispravljanje jedne neobičnosti gdje je državna cesta završila u sklopu autoceste, stoga nismo imali dinamike prometa i brze ceste koje nismo imali od Krapine do Zaboka, što će omogućiti da imamo drugačiju frekvenciju prometa, razvoj poslovnih zona i svega ostalog što se odvija između Krapine i Zaboka-kazao je Tušek.

Spomenuo je kako su svjesni i drugih prioriteta na području Krapine.

-Tu je bitno intenzivno završavanje projekata i ishođenje građevinske dozvole za posebnu fazu spajanja brze ceste za poslovnom zonom Krapina-zapad. Vjerujemo da bi u idućih godinu do godinu i pola mogli doći do građevinske dozvole te pripremiti dionicu za natječaj izgradnje-naveo je Tušek spomenuvši kako je tu i važan projekt na spoju DV74 Žutnica sa DC1 gdje su ugovorena projektiranja za lokacijsku i građevinsku dozvolu.

-Tu je i strateški projekt za Krapinu, a to je izmještanje državne ceste prema Tkalcima, koja je najvećih financijskih gabarita kojega trebamo i dalje intenzivirati kako bismo se doveli u poziciju da ga možemo provesti nakon završetka ova dva manja projekta-spomenuo je.

Kazao je kako su svjesni “točkastih prioriteta” na području županije.

-Smatram da su svih ovih godina investicije na području županije velike. Možemo govoriti o dinamici, koju nije uvijek lako pogoditi. Velike su potrebe diljem Hrvatske, ali kada gledamo prometnu infrastrukturu moramo biti objektivni i reći da svjedočimo velikom investicijskom ciklusu u cestovnu i željezničku infrastrukturu kada govorimo o sjeveru Hrvatske-kazao je spomenuvši kako ga veseli skoro potpisivanje ugovora vrijednog 50 milijuna eura s izvođačem radova na cesti Zlatar Bistrica-Marija Bistrica.

Ova nova dionica zaokružuje višegodišnji projekt izgradnje moderne prometnice koja se pruža usporedno s autocestom Zagreb – Macelj te predstavlja njezinu važnu alternativu. Spojna cesta ukupne duljine 13,2 kilometra sagrađena je u tri faze: prva dionica Zabok – Sveti Križ Začretje (6 km) završena je 2016. uz ulaganje od 13,54 milijuna eura, druga Sveti Križ Začretje – Velika Ves (4,8 km) 2022. uz vrijednost radova od 8,5 milijuna eura, a treća povezuje Veliku Ves s Krapinom i time omogućuje funkcionalnu, sigurnu i protočnu prometnu vezu

Podijeli:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.