Connect with us

Društvo

Predstavljena nova aplikacija koja će mnogima olakšati svakodnevne usluge

U Hrvatskoj je predstavljen novi digitalni sustav mGrađani i prateći potportal Životne situacije, koji građanima i poduzetnicima omogućuju brži i jednostavniji pristup javnim uslugama te lakšu komunikaciju s državnom upravom.

Ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Damir Habijan, istaknuo je da će aplikacija i platforma olakšati pregled upravnih postupaka, poreznih podataka i mirovinskog sustava, a projekt je financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Na platformi mGrađani već sada građani mogu pratiti informacije o upravnim procesima, poreznim obvezama i mirovinskim pravima.

Trenutačno aplikacija nudi 20 mobilnih usluga, s planom integracije dodatnih usluga u budućnosti, piše Poslovni dnevnik.

Kroz mGrađani korisnici mogu pratiti sudske predmete, provjeravati status upravnih postupaka, pregledavati poreznu karticu i informacije o mirovinskom sustavu, te pratiti obvezne naknade vezane uz poslovanje.

Mobilna aplikacija dostupna je za preuzimanje na App Store-u (iOS) i Google Play-u (Android), a aktivacija se može izvršiti na dva načina: isključivo putem mobilne aplikacije pomoću NIAS prijave ili kombinacijom mobilne aplikacije i računala korištenjem QR koda. Do sada je aplikaciju aktiviralo 22.883 korisnika.

Potportal Životne situacije, dostupan na portalu gov.hr, razvijen je kroz projekt uspostave jedinstvenog kontakt centra. Ova funkcionalnost portala e-Građani omogućuje jednostavan i pregledan pristup svim relevantnim informacijama i uslugama na jednom mjestu, uz praktične upute za rješavanje konkretnih životnih situacija – primjerice kupnje nekretnina, upisa u vrtić ili postupaka vezanih uz smrt člana obitelji.

Do sada je objavljeno 20 najčešćih životnih situacija, podijeljenih u šest kategorija: zdravlje, državljanstvo i isprave, stanovanje i okoliš, obitelj i život, obrazovanje te promet i vozila. Posebna novost je integrirani Chatbot/AI program, koji vodi korisnike kroz sve korake potrebne za rješavanje odabrane situacije.

Habijan je podsjetio i na novu verziju korisničkog pretinca, lansiranu krajem lipnja, koja omogućuje primanje e-poruka s pravnim učinkom. Sustav sada omogućuje digitalnu dostavu pošiljaka koje prije nisu mogle biti poslane elektronički ili su zahtijevale potvrdu o primitku poštom. Trenutno 56 institucija šalje e-poruke, dok osam od njih koristi mogućnost dostave s pravnim učinkom. Preko sustava je do sada poslano više od 29.000 takvih poruka.

Ministar je također podsjetio da sustav e-građanin postoji od 2014. godine i da trenutno broji oko 2,16 milijuna registriranih korisnika.

zip.com.hr/poslovni.hr 02.09.2025.

Continue Reading

Aktualno

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.