Connect with us

Društvo

Marketinški gafovi koji su ušli u povijest

Marketing može stvoriti carstva… ili ih u trenu srušiti. Kad kampanja uspije, svi pričaju o njoj. Kad propadne — pričaju još više.

Ovi primjeri pokazuju kako su velike kompanije s milijunskim budžetima napravile poteze koji su završili kao legendarne greške. Neke su nas nasmijale, neke šokirale, a neke su čak koštale tvrtke milijune dolara. Jedno je sigurno — nakon što ovo pročitate, nikada više nećete gledati reklame istim očima.

Pepsi – “Nova generacija” koja je izazvala pobunu

Kampanja iz ’90-ih u Filipinima obećala je da će nasumični kod na bočici donijeti milijun dolara nagrade. Problem? Pogreškom su objavili broj koji je imalo preko 800 tisuća boca. Rezultat: prosvjedi i tužbe.

Ford Pinto – “Mali, ali opasan”

Ford Pinto je u reklami isticao praktičnost i nisku cijenu… no ubrzo je otkriveno da se stražnji spremnik goriva može zapaliti pri laganom sudaru. Poruka “siguran i pouzdan” postala je crna šala.

Burger King – “Žena pripada u kuhinji”

Na Dan žena 2021. BK UK je tvitao ovu rečenicu, misleći da će privući pažnju i promovirati stipendije za ženske kuhare. Reakcija? Val kritika i optužbi za seksizam — nitko nije došao do drugog dijela objašnjenja.

Coca-Cola – Novi okus koji nitko nije htio

Osamdesetih je Coca-Cola odlučila “modernizirati” recept i lansirala “New Coke”. Potrošači su ga toliko mrzili da je stara verzija vraćena za samo tri mjeseca. Ironija: prodaja stare Coke nakon toga je skočila.

Hoover – Besplatni letovi koji su bankrotirali tvrtku

Britanska tvrtka Hoover nudila je besplatne povratne avionske karte svakome tko kupi njihov usisavač. Potražnja je bila toliko ogromna da je tvrtka izgubila milijune i nikad se potpuno oporavila.

Marketinške pogreške su ponekad skupe, ali nama ostavljaju bezvremenske primjere (i dobru dozu smijeha).

zip.com.hr 17.08.2025.

Continue Reading

Aktualno

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.