Osmi Dani medijske pismenosti okupili su desetke tisuća djece, mladih, njihovih odgojitelja, učitelja, nastavnika i knjižničara, stavljajući fokus na jednu od ključnih tema današnjice – medijsku pismenost.
Manifestaciju zajednički organiziraju Agencija za elektroničke medije i UNICEF, uz potporu Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.
Sudionici su kroz brojne radionice, predavanja i panel-rasprave učili o važnim temama poput digitalnog otiska, zaštite privatnosti te prepoznavanja dezinformacija, kao i drugim aspektima odgovornog i sigurnog korištenja medija.
Prema istraživanju koje je za Agenciju i UNICEF proveo Ipsos, čak 62,3 % mladih dosad nije imalo priliku učiti o medijskoj pismenosti, što dodatno naglašava važnost ove inicijative. Veliki odaziv i interes za sudjelovanje potvrđuju njezinu relevantnost – održano je više od 730 događanja diljem Hrvatske.
U sklopu manifestacije tradicionalno se organizira i filmski natječaj. Ove godine, rekordnih 85 filmova prijavili su osnovnoškolci, srednjoškolci, filmski klubovi i mladi autori na natječaj „Je li ovo stvarno?”. Natječaj zajednički provode Agencija za elektroničke medije, UNICEF-ov ured za Hrvatsku i Hrvatski filmski savez, a u suradnju se uključio i Pulski filmski festival, na kojem će biti proglašeni pobjednici te prikazani nagrađeni radovi.
Od ove godine dostupni su i novi obrazovni sadržaji: priručnik za radionice o digitalnom otisku i zaštiti privatnosti pod nazivom „Što Internet zna o meni?” te edukativni video „Što su dezinformacije?”.
Na portalu medijskapismenost.hr nalazi se više od 70 edukativnih materijala, video-predavanja i kvizova koji se tijekom cijele godine koriste u vrtićima, školama, knjižnicama i drugim ustanovama.
Do sada su ovi sadržaji preuzeti više od 1,3 milijuna puta, što potvrđuje njihovu vrijednost i korisnost u obrazovanju djece i mladih.
zip.com.hr/aem.hr 30.05.2025.