Connect with us

Turizam

Hrvatska na putu prema premium turističkoj ponudi

U današnjem društvu, teme poput ravnopravnosti, održivosti i osobnog razvoja postaju sve važnije, te se sve više ističe potreba za njihovim dubokim razmatranjem i unapređenjem.

Women’s Weekend, četverodnevni festival koji se održao u Rijeci, bio je središnje mjesto za diskusije o temama kao što su ravnopravnost, zdravlje i osobni razvoj.

Trećeg dana festivala, u subotu, fokus je bio na turizmu i ekonomskom rastu, kroz panel diskusiju pod nazivom “Može li Hrvatska postati destinacija za premium turizam?”, koju je podržala platforma Stories, posvećena premium turizmu Hrvatske gospodarske komore. Panelisti su bili Andreja Vukojević iz Sektora za turizam HGK, Josipa Jutt Ferlan iz Hilton hotela, Nikolina Brnjac iz Europskog parlamenta te Irena Peršić Živadinov iz Turističke zajednice Kvarnera.

-Prednost premium turizma leži u njegovoj sposobnosti da privuče stabilnu i profitabilnu tržišnu nišu turista, koji cijene putovanja, luksuzan smještaj i jedinstvenu ponudu kao sastavni dio svog životnog standarda. Ovaj oblik turizma nije toliko podložan geopolitičkim promjenama kao masovni turizam. Platforma Stories igra ključnu ulogu u usmjeravanju prema turizmu koji pruža bolju vrijednost za novac. Povezuje tvrtke s vrhunskom ponudom u zajednicu koja osnažuje brend održivog i cjelogodišnjeg premium turizma. Stories također organizira nastupe na međunarodnim sajmovima, pomaže u promociji na inozemnim tržištima te osigurava zajednički standard kvalitete među svojim članicama-istaknula je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK.

Panel je također naglasio da se premium turizam razlikuje od luksuznog, prvenstveno zbog svog fokusa na autentična iskustva i održivost. Dok luksuz često podrazumijeva ekstravaganciju, premium turizam nudi originalna iskustva, vrhunske usluge i pozitivno utječe na lokalne zajednice i očuvanje okoliša. Riječ je o turizmu koji se oslanja na kratke dobavne lance – nudi autentičnu enogastronomsku ponudu i potiče unapređenje kvalitete kroz digitalizaciju i inovacije, stoji na stranici HGK.

Josipa Jutt Ferlan istaknula je da je Hrvatska već prepoznata kao premium turistička destinacija, ali trenutno se radi na strateškom planiranju i komunikaciji tog potencijala.

Nikolina Brnjac iz Europskog parlamenta objasnila je da analize pokazuju kako Hrvatska ima najveći stupanj sezonalnosti na Mediteranu, zbog čega Strategija razvoja održivog turizma do 2030. godine stavlja naglasak na smanjenje sezonalnosti i diversifikaciju ponude izvan tradicionalnog “sunca i mora”.

Irena Peršić Živadinov iz Turističke zajednice Kvarnera dodala je da su u prošlosti sunce i more bili glavni aduti, ali da su danas na prvom mjestu netaknuta priroda, kulturna baština, avanturističke aktivnosti, vrhunska gastronomija i autentični susreti s lokalnim stanovništvom.

Zaključeno je da premium turizam u Hrvatskoj ima veliki potencijal za smanjenje sezonalnosti i ravnomjerniji razvoj svih regija. Kroz održive inicijative, jedinstvene doživljaje, autentičnu gastronomiju i digitalne inovacije, Hrvatska se uz podršku HGK-ove platforme Stories sve više pozicionira kao destinacija za premium iskustva tijekom cijele godine.

zip.com.hr/hgk.hr/Woman˙s Weekend 11.03.2025.

Continue Reading

Aktualno