Od danas, 30. siječnja 2025., u Hrvatskoj je ponovo pokrenut bojkot, koji traje tjedan dana, a cilj mu je borba protiv visokih cijena određenih proizvoda u trgovinama.
Bojkot se ovaj put usmjerava na tri kategorije proizvoda: gazirana bezalkoholna i energetska pića, flaširane vode u svim pakiranjima, te svi deterdženti za pranje rublja i posuđa.
Bojkotirat će se i određene trgovine, a to su Lidl, DM i Eurospin.
U posljednjim mjesecima u Hrvatskoj su primijećeni značajni skokovi cijena na širok spektar proizvoda, a kupci se sve više žale na visok udio troškova u svakodnevnim kupovinama. Mnogi građani smatraju da cijene više nisu proporcionalne kupovnoj moći, te su odlučili poduzeti konkretan korak u borbi za niže cijene.
Jedna od glavnih meta bojkota su gazirana bezalkoholna pića i energetski napici. Proizvodi koji su prije bili pristupačni sada su značajno poskupjeli, a mnogi potrošači smatraju da cijene više nisu opravdane, s obzirom na kvalitetu i sadržaj tih proizvoda.
Slično tome, flaširana voda, koja se u mnogim kućanstvima koristi svakodnevno, također je postala skupa, čak i u osnovnim pakiranjima. Potrošači su frustrirani što su proizvodi koji su nekada bili jeftini sada gotovo luksuz, dok alternativa u obliku vode iz slavine, koja je sigurnosno i kvalitetom ispravna, nije uvijek pogodna zbog praktičnosti.
Deterdženti, koji su osnovni potrošni artikli u svakom domu, također su pod povećanjem cijena. Bilo da se radi o deterdžentima za rublje ili za pranje posuđa, mnogi potrošači sada plaćaju značajno više za iste proizvode. Na tržištu se često pojavljuju proizvodi koji ne nude dodatnu vrijednost za cijenu, a bojkot je usmjeren na prisiljavanje trgovina da snize cijene ili ponude pristupačnije alternative. Također, mnogi od ovih proizvoda u istim se trgovinama van Hrvatske mogu pronaći po znatno nižim cijenama.
Osim što su danas na “meti” tri određena trgovačka lanca, sutra se ponovo planira bojkotirati sve trgovine.
zip.com.hr/Facebook: Halo, inspektore 30.01.2025.